Camp Canada

Camp Canada

torsdag 21. mars 2013

Haglöfs Lim II pant

Haglöfs Lim II pant
Haglöfs Lim II pant er en lettvekts Gore-Tex bukse. Jeg har brukt denne buksa på flere turer, deriblant på min kryssing av Island i 2012. Buksa er blitt en favoritt på sommerturer. Svært lite pakkvolum og kun 280 gram gjør at den alltid ligger i sekken.

På Island var dette det plagget som ble mest brukt, også på godværsdager med litt vind. Den ble ikke klam selv om sola skinte (gode ventilasjonsmuligheter pga 2-veis glidlåser på begge sidene), og fungerte samtidig svært godt som regntøy. Glidelåsene er også vannresistante og av god kvalitet. Jeg brukte til og med buksa når jeg vadet over flere små elver, uten å bli bløt. Strammet godt igjen rundt skoene og gikk ut i vannet. Kun i ei elvekryssing greide det å lure seg inn litt vann, og jeg brukte denne løsningen ved kryssing av nesten 10 elver...

Buksa har formsydde/forbøyde knær og er god å gå i. Den finnes i ulike størrelser med 3 ulike beinlengder (kort, normal og lang), så det er lett å finne ei bukse som passer godt for alle. Materialet er mykt, glatt og behagelig, og i kjempesterk ripstop.

Veiledende pris for buksa er 1699 kr, men godt mulig å få noe billigere om man leter litt.

Min samboer, og turpartner over Island, brukte samme type bukse på mange turer i fjor. Hun sitter med samme inntrykk som meg, og anser dette som et av sine beste kjøp av skallbekledning.

Lett bukse som er minimalistisk, vannbestandig og svært enkel å pakke. Et supert produkt i svært god kvalitet. Anbefales!!