Camp Canada

Camp Canada

lørdag 30. mai 2015

Denali 2015 - Teamet

Vi er en gruppe på seks som reiser til Alaska. Her er en liten presentasjon!
Av Jens Friberg

Navn: Roar Olsen Johannessen

Født: 1982

Bosted: Oslo

Yrke: Forbundsstyremedlem i Norsk Lokomotivmannsforbund og leder av denne ekspedisjonen. Det har vært en fulltidsjobb de siste ukene.

Turerfaring: Monte Cinto, Mount Bonete, Kilimanjaro, Aconcagua, Kryssing av Island og GR20.

Hvorfor Denali: For drøyt to år siden var jeg på Aconcagua. Dette var mitt første høye fjell, men jeg bestemte meg kjapt for at det ikke skulle bli mitt siste. Denali er et krevende fjell, og de utfordringene vi kan vente der tiltrekker meg! Jeg vil ikke dra dit gjennom en organisert tur, og når jeg nå fikk følge av gode venner så ble det et enkelt valg å dra!


Navn: André Spica

Født: 10. april 1976

Bosted: Bergen

Yrke: Lærer ved Nordahl Grieg videregående skole og gründer av Spica Natur

Turerfaring: Matterhorn, Mont Blanc og en haug av norske reisemål




Navn: Christoffer Inderberg


Født: 1982


Sivil status: Samboer og 3 barn


Bosted: Støren


Yrke: Elektriker


Turerfaring: Dette er mitt første høye fjell. Har vært på flere toppturer i Norge, ellers vanlig friluftsliv.


Hvorfor Denali: Det er en drøm å få bli med på en slik ekspedisjon og håper den vil påvirke resten av livet. Denali er et flott fjell med masse utfordringer som vil teste hver og en av oss.


 


 
Navn: Bjørn Bruun-Olsen


Født: 1978


Bosted: Trondheim


Yrke: Konsulent rus/psykiatri


Turerfaring: Matterhorn, Mont Blanc og Gråkaillen


Hvorfor Denali: Håper Alaska kan matche mine beste reisemål, og håper Denali kan videreutvikle min interesse for høyfjell og ekspedisjoner. Dårlig på planlegging, men god på eventyr.














Navn: Lisbeth Friberg


Født: 1957


Bosted: Svelvik


Yrke: Geograf. Prosjektleder innen by- og samfunnsutvikling


Turerfaring: Aconcagua, Elbrus, Mt. Blanc, Kilimanjaro

Hvorfor Denali: Denali er et av fjellene i Seven  Summits og min ambisjon er å ta så mange som mulig av disse. Mitt klare mål er å komme til toppen, og mine forventninger til turen er at den både blir fantastisk, utfordrende og beinhard. Dette er en fin anledning for meg til å komme på Denali uten å behøve å gå alene og uten å inngå i et ferdig arrangert opplegg.

Navn: Jens Friberg (sønn til Lisbeth)


Født: 1993

Bosted: Oslo

Yrke: Journalist

Turerfaring: Kilimanjaro, Galdhøpiggen

Hvorfor Denali: Utfordringen er formidabel og belønningen er enorm. Jeg er spent på hvordan jeg mestrer det, men ser først og fremst frem mot å dele en vidunderlig opplevelse med min mor og fire solide kompanjonger.