Camp Canada

Camp Canada

onsdag 29. januar 2014

Smartwool Mountaineering Extra Heavy Crew


Gode sokker er en forutsetning for en god tur. Smartwool Mountaineering er løsningen! Sokker varierer veldig i kvalitet, Disse er helt klart noe av det beste jeg har brukt. Jeg bruker de alltid som yttersokk, sammen med enten et par HH innersokker (gammel favoritt) eller Bridgedale Coolmax Liner. Dette er en løsning som fungerer godt under de fleste forhold. Kombinasjonen holder føttene varme og tørre, og har ALDRI gitt meg gnagsår!

Smartwool Mountaineering er veldig tykke tekniske ullsokker. Merinoullen gjør de myke, samtidig som det er iblandet fibrer som gjør de slitesterke. Sokkene er formsydde, og sitter derfor svært godt på foten. Sømmene går i ett med sokken, og gir god komfort (unngår press og ubehag).

Jeg har brukt sokkene på alt fra høye fjell og kalde skiturer, til turer i varme strøk. For meg er de perfekte uansett. Jeg har to par, og de har til sammen passert godt over 100 bruksdøgn. De er fortsatt hele og fine, og jeg er sikker på at jeg har de på mange flere turer.

Anbefales på det varmeste! :)