Camp Canada

Camp Canada

mandag 11. august 2014

Gaustatoppen (igjen)


Vi har vært på Gaustatoppen tidligere, men det skader ikke å besøke den flere ganger! Et stilig fjell, med en nydelig utsikt (på godværsdager). Vi kjørte til Telemark lørdag ettermiddag (ca 2,5 timer fra Oslo) og hadde en plan om å overnatte i telt. Når vi kom til Rjukan feiget vi ut på grunn av kraftig regn, og en del vind :-) Løsningen ble ei hytte på Gaustatoppen Vandrehjem, noe som viste seg å være en veldig trivelig plass. Det var en god del gjester her, men med god kjøkkenkapasitet og greie fasiliteter skapte ikke det noen problemer!



Neste morgen var været heldigvis bedre, med bare litt lett tåke i høyden. Etter en god frokost kjørte vi til parkeringen ved Heddersvatn. Derifra tok vi beina fatt. Kristina satte igang i høyt tempo, og jeg skal innrømme at jeg sleit litt med å henge på :-) Vi har trent en god del sammen med å trekke dekk i sommer, og jeg trodde jeg var i grei form, men hun har tydeligvis blitt i bedre form enn meg... Men jeg hang på så godt jeg kunne, og etter en liten time var vi oppe. Tåka var helt borte, og utsikten var på sitt beste - fantastisk!

Etter litt vaffel og kaffe gikk vi ned til bilen igjen, og kjørte hjem til Oslo. En koselig helgetur var over for denne gang, men vi kommer tilbake igjen :-)