Camp Canada

Camp Canada

torsdag 26. desember 2013

Asolo Manaslu


Jeg kjøpte disse støvlene for turen til Aconcagua. Jeg var på jakt etter noen gode bestigningsstøvler, men ikke for "store".


Manaslu er storfjellstøvlene til Asolo, og kan minne om Millet Everest og Scarpa Phantom 8000, men de er både slankere og lettere (ca 1550g). Støvlene har en høy kraftig GoreTex ytterstøvel i Cordura, kevlar og neopren. Dette gjør støvelen veldig robust og sterk, og de tåler å brukes i skarp stein og is uten at det skader støvlene. Alle glidlåser er vanntette. Det er en separat varm og behagelig innerstøvel som er med egen gummisåle. Den er laget av polyester, og isolert med primaloft. Innerstøvelen har snøring hele veien, noe som gjør at den sitter svært godt på foten. Jeg fikk ingen gnagsår i disse støvlene!! Yttersålen er en stegjernskompitabel såle fra Vibram, med mellomsåle i karbonfiber, og en varm innersåle (også isolert med primaloft).


Jeg har ikke stor erfaring med bestigningsstøvler, men er svært godt fornøyd med dette kjøpet. De holdt meg varme, var behagelige på føttene, og ble ikke særlig slitt etter turen. Jeg anbefaler å prøve disse, og hvis du føler at de sitter godt på foten din så kjøp dem! :)


Asolo Manaslu

Inner og ytterstøvvel

Slankere enn "konkurentene"